Adresonderzoek

De gemeente Schiedam kan een onderzoek starten om te controleren of iemand nog steeds woont op het adres waarop hij of zij staat ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP). Zo een onderzoek heet een adresonderzoek. U kunt de gemeente ook zelf verzoeken om een adresonderzoek in te stellen. Bijvoorbeeld wanneer u nog steeds post ontvangt voor een voormalig bewoner.

Adresonderzoek starten

Als er op uw adres een onderzoek wordt gestart, ontvangt u een aantal brieven op naam van de betrokken persoon. Deze brieven stuurt u ongeopend retour naar de gemeente Schiedam. Het onderzoek kan leiden tot inschrijving op het nieuwe adres of uitschrijving van het huidige adres. De onderzoeksprocedure duurt ongeveer 10 weken.

    Wanneer adresonderzoek aanmelden

    • Als u de eigenaar van de woning bent
    • Als u de hoofdbewoner van de woning bent
    • Als u de huisgenoot bent
    • Bij een kamerverhuurbedrijf dient de eigenaar van de woning het adresonderzoek aan te melden

    Meld een adresonderzoek:

    • Online met uw DigiD
    • Op afspraak in het Klant Contact Centrum

    Meenemen

    • Gegevens van degene die u wilt uitschrijven
    • Een geldig legitimatiebewijs van uzelf

    Bent u in het bezit van bijvoorbeeld het telefoonnummer of het vermoedelijk nieuwe adres van betrokkene? Meld dit dan bij het opstarten van het adresonderzoek. Dit zal de procedure versnellen.

    Kosten

    Het aanmelden van een adresonderzoek is gratis.