De maatregelen voor het coronavirus hebben invloed op de dienstverlening van het Klant Contact Centrum.

Afspraak alleen bij spoed

Op dit moment kunt u alleen een afspraak maken voor spoedgevallen. Heeft u een spoedgeval? Dan maakt u telefonisch een afspraak. Bel hiervoor 14 010. Een medewerker beoordeelt dan of er daadwerkelijk sprake is van spoed.

We spreken van spoed in de volgende gevallen:

  • aangifte van geboorte
  • aangifte van overlijden
  • aanvraag verlengen rijbewijs, als het oude rijbewijs nog korter dan 3 weken geldig is
  • aanvraag paspoort of identiteitskaart, als het oude document nog korter dan 3 weken geldig is
  • aanvraag 1e vestiging of hervestiging in Nederland

Zaken die geen spoed hebben kunt u in de meeste digitaal online aanvragen via deze website. Deze aanvragen behandelen wij zoals gebruikelijk. Voor de overige zaken kunnen wij u op dit moment helaas niet helpen. Bijvoorbeeld voor de Rotterdampas.

Langere wachttijden telefoon

​De wachttijden aan de telefoon kunnen langer zijn dan u van ons gewend bent. Wij doen ons best om u zo snel mogelijk te woord te staan.

Let u op het volgende:

  • Als u op afspraak bij het Klant Contact Centrum komt, dan verzoeken wij u om zoveel mogelijk alleen te komen.
  • Ook vragen wij u om minimaal 1,5 meter afstand tot anderen te houden.
  • Heeft u klachten, zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts? Dan vragen we u dringend uw bezoek uit te stellen.

Afspraak

Bij de gemeente Schiedam kunt u alleen via een telefonisch (14 010) gemaakte afspraak terecht.
De openingstijden voor de spoedafspraken zijn:

  • Maandag: 08.30 – 17.00 uur
  • Dinsdag 08.30 – 12.30 uur
  • Woensdag 08.30 – 17.00 uur
  • Donderdag 08.30 – 17.00 uur
  • Vrijdag 08.30 – 17.00 uur