Wanneer dien je een klacht in?

  • Bent u niet tevreden over de manier waarop u te woord bent gestaan door de gemeente Schiedam?
  • Is er sprake van overschrijding van termijnen?
  • Of heeft de gemeente fouten gemaakt?

Dien dan een klacht in:

  • Wees bij het indienen van uw klacht zo volledig mogelijk
  • Soms is het handig als u kopieën van brieven of documenten bijvoegt
  • Bekijk het klachtenprotocol van de gemeente Schiedam

De gemeente probeert zo snel mogelijk met u een oplossing te vinden en handelt uw klacht binnen 6 weken af.

Klachten over jeugdzorg, welzijn en werk

Heeft u zorgen en/of klachten die te maken hebben met jeugd(zorg), welzijn en werk? Neem dan contact op met de ambtenaar waar het om gaat. Lukt dat niet? Neem dan contact op met de gemeente.

Klachten over Wijkondersteuningsteam (WOT)

Heeft u een klacht over de manier waarop u door het Wijkondersteuningsteam (WOT) bent behandeld? Neem dan contact op met WOT via 010 316 00 99, telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur, of via @email.

Klachten over Rogplus

Heeft u een klacht over de manier waarop u door het WOT bent behandeld? Neem contact op met Rogplus via 010 870 11 11, telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 8.30 tot 14.00 uur en vrijdag tot 12:00 uur, of via @email.

Klachten over Stroomopwaarts

  • Heeft u een klacht over de manier waarop u door Stroomopwaarts bent behandeld? Dan kunt u een klacht indienen.
  • Bent u het niet eens met een besluit van Stroomopwaarts? Dan kunt u binnen zes weken bezwaar maken.

U kunt een klacht indienen via het digitaal klachtenformulier Klachten en bezwaar (stroomopwaarts.nl) of per post. Deze stuurt u naar:

Stroomopwaarts
T.a.v. Klachten
Postbus 205
3140 AE Maassluis

Of u levert de klacht in bij een balie van de Formulierenbrigade of de receptie van de volgende locatie:
Schiedam, Broersvest 110

Leidt dit niet tot een oplossing? Dien dan een officiële klacht in.

Ontevreden?

Bent u niet tevreden over de oplossing van uw klacht? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman. Bent u ontevreden met het algemene beleid van de gemeente Schiedam? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier.

U kunt ook een brief sturen naar het college van burgemeester en wethouders of naar een lid van de gemeenteraad. Stuur deze brief naar het onderstaande adres:

  • Gemeente Schiedam
  • Postbus 1501
  • 3100 EA Schiedam