direct naar inhoud van Artikel 8 Verkeer - Verblijfsgebied
Plan: Nieuw-Mathenesse
Status: vastgesteld
Plantype: bestemmingsplan
IMRO-idn: NL.IMRO.0606.BP0024-0002

Artikel 8 Verkeer - Verblijfsgebied

8.1 Bestemmingsomschrijving

De voor 'Verkeer - Verblijfsgebied' aangewezen gronden zijn bestemd voor:

  • a. erftoegangswegen;
  • b. fiets- en wandelpaden;
  • c. verblijfsgebieden;
  • d. parkeervoorzieningen;
  • e. ter plaatse van de aanduiding 'bedrijf', tevens bedrijfsmatige activiteiten behorende bij de op het aangrenzende terrein gelegen bedrijven;
  • f. ter plaatse van de aanduiding 'detailhandel', tevens (ambulante) detailhandel;

met daarbij behorende:

  • g. groenvoorzieningen;
  • h. bruggen en duikers;
  • i. waterlopen en waterhuishoudkundige voorzieningen.
8.2 Bouwregels

Ter plaatse van de in deze bestemming bedoelde gronden mag uitsluitend worden gebouwd ten behoeve van de bestemming, en voorts met inachtneming van de volgende regels:

  • a. uitsluitend toegelaten zijn bouwwerken, geen gebouwen zijnde;
  • b. de hoogte van bouwwerken, geen gebouwen zijnde, mag maximaal 10,0 meter bedragen, met uitzondering van overkappingen waarvan de hoogte maximaal 3,0 meter mag bedragen;
  • c. in afwijking van het bepaalde onder a en b zijn overkappingen en schuilgelegenheden bij bushaltes toegelaten tot een hoogte van maximaal 3,5 meter;
  • d. in afwijking van het bepaalde onder a en b is ter plaatse van de aanduiding 'detailhandel' een kraam, stalletje en/of verkoopwagen toegelaten tot een hoogte van maximaal 3,5 meter;
  • e. in afwijking van het bepaalde onder b zijn ter plaatse van de aanduiding 'bedrijf' bouwwerken, geen gebouwen zijnde toegelaten tot een hoogte van maximaal 15,0 meter.
8.3 Afwijken van de gebruiksregels

Burgemeester en wethouders kunnen afwijken van het bepaalde in lid 8.1, voor het plaatsen van een verplaatsbare kraam, stalletje en/of verkoopwagen waarvoor een standplaatsvergunning vereist is, mits de oppervlakte niet groter is dan 30 m² en de hoogte niet meer bedraagt dan 5,0 meter.