22-01-2020 — 

Moeilijke woorden, lange zinnen of een onduidelijke tekstopbouw. Brieven van de gemeente mogen vaak best wat begrijpelijker. De Taalambassadeurs helpen ons op weg.

Hoe begrijpelijk schrijft de gemeente?

Het blijkt: er valt genoeg te verbeteren. Vorige week hebben drie Taalambassadeurs een aantal brieven van het Klant Contact Centrum getest. Na de leestest gaven zij aan welke onderdelen duidelijk of te moeilijk waren. Met deze bijeenkomst zet de gemeente een stap vooruit om alle teksten begrijpelijker te maken. Zoals brieven, e-mails, folders, webteksten en adviesnota’s. Daarmee haken we aan bij de landelijke campagne Direct Duidelijk.

Stem op TaalHeld Ria Schaper

Een van de Taalambassadeurs is de Schiedamse Ria Schaper. Ria zet zich in voor een geletterd Nederland waarin iedereen kan meedoen. Zij is genomineerd voor de TaalHeldenprijs 2019. Stemt u ook?