Wanneer vraagt u een nieuwe stempas aan?
- als u uw stempas kwijt bent;
- als uw stempas ernstig beschadigd is;
- als u uw stempas nooit ontvangen hebt.
De stempassen moeten uiterlijk 1 maart 2023 in het bezit zijn van de kiezer.
Als u een nieuwe stempas krijgt, dan kunt u niet meer stemmen met uw oude stempas.
Schriftelijk verzoek
Een vervangende stempas kunt u aanvragen aan door het ingevulde formulier 'Verzoek om een vervangende stempas' (model J8) samen met een kopie van uw legitimatiebewijs te sturen naar @email.
Het verzoekschrift moet uiterlijk vrijdag 10 maart 2023 ontvangen zijn door de gemeente. Voorwaarde is dat u op de dag van de kandidaatstelling (30 januari 2023) als kiezer geregistreerd staat in de gemeente Schiedam.
- Verzoek om vervangende stempas Provinciale Staten van Zuid-Holland
- Verzoek om vervangende stempas Hoogheemraadschap van Delfland
Mondeling verzoek
U kunt ook bij de balie van onze gemeente uw vervangende stempas aanvragen. Dit kan tot en met dinsdag 14 maart tot 12:00 bij het Klant Contact Centrum van de gemeente Schiedam, Stadserf 1.
Neem hiervoor wel uw legitimatiebewijs mee.