U bevindt zich hier: Home Bestuur & Organisatie Nieuws S’DAM scoort goed onder Schied

S’DAM scoort goed onder Schiedammers

Gepubliceerd op 6-8-2018

6 augustus 2018 | 462 keer gelezen

In 2015 werd de nieuwe stadstijl S’DAM met bijbehorend beeldmerk voor de stad gelanceerd. Hiermee wordt Schiedam, met haar historische en innovatieve karakter, vernieuwend onder de aandacht gebracht bij zowel de Schiedammer als de (potentiële) bezoeker aan de stad. Uit een in mei gehouden onderzoek blijkt dat de stadstijl onder Schiedammers goed scoort. Om dat te vieren worden Schiedammers via een filmpje uitgenodigd om een slogan (een ‘tag-line’) te verzinnen voor een nieuwe speciale S’DAM-ansichtkaart.

Het enthousiasme over de stadstijl en het herkenbare beeldmerk groeit nog steeds, zo blijkt uit onderzoek door het kenniscentrum MVS dat in mei is gehouden onder het internetpanel. Een nulmeting in 2016 gaf aan dat de stadstijl onder 39% van de Schiedammers bekend was. Twee jaar later kent bijna 72% S’DAM. Vooral de uitagenda, posters in de stad en de banieren zorgen voor deze herkenbaarheid. “Ik ben blij te zien dat we in zo’n korte tijd dit positieve resultaat hebben behaald. Mijn ambitie, als wethouder voor stadsmarketing, is om samenwerkingen in en buiten de stad te stimuleren zodat Schiedam beter en breder bekend wordt en de bezoekersaantallen aan de stad toenemen”, zo meldt Marcel Bregman, wethouder voor onder andere toerisme, stadsmarketing en economie.

Stichting Promotie Schiedam (SPS) is de marketingorganisatie die zorgt voor deze herkenbare beelden in de stad en daarbuiten. Vanuit het I-punt S’DAM in de Waag, geheel in S’DAM-stijl ingericht, zet SPS de strategie uit en informeert met gerichte promotionele campagnes bewoners en bezoekers aan de stad over activiteiten en evenementen. “Stadsbreed is een duidelijke toename van bezoekers te zien en qua bewoners zien we steeds vaker leuke jonge mensen die Rotterdam verruilen voor Schiedam als woonplaats. In de resultaten van onze inspanningen valt bovendien op dat het merk S’DAM de focusdoelgroepen ‘jongvolwassenen in de leeftijdscategorie 20-35 jaar hoger opgeleid’ en ‘gezinnen 25-45 jaar met middeninkomens’ goed weet te bereiken”, aldus Annemieke Loef, directeur van Stichting Promotie Schiedam. “De uitladder, die wij vier keer per jaar uitgeven blijkt onder 27% van de respondenten te leiden tot meer evenementenbezoek, ik ben trots op dit resultaat.”

Om de resultaten te vieren met de Schiedammers roepen wethouder Bregman en de directeur van SPS Schiedammers in een kort filmpje op om een passende ‘tag-line’ (slogan) te bedenken voor een S’DAM-ansichtkaart.

X
  1. Voor een correcte verwerking verzoeken wij je minimaal de velden voorzien van een * in te vullen.

Cookie Policy

Deze site gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke ervaring geven.
Strict noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn nodig om over de site te navigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Cookies van derden
Cookies gebruikt voor functionaliteiten van derden
Functionaliteitscookies
These cookies enhance the functionality of website by storing your preferences.
Prestatiecookies
These cookies help to improve the performance of the website, providing a better user experience.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
These cookies are used to tailor the advertising to each user.
Meer weten...