U bevindt zich hier: Home Bestuur & Organisatie Organisatie Servicenormen

Servicenormen

6616 keer gelezen

Wat mag u verwachten van onze dienstverlening?

Kwaliteitshandvest gemeente Schiedam

De gemeente Schiedam streeft naar uitstekende dienstverlening aan haar burgers, bedrijven en instellingen. Daarom heeft de gemeente dit kwaliteitshandvest opgesteld, met servicenormen die aangeven wat u mag verwachten van de gemeentelijke dienstverlening.

Dienstverleningskanalen

U kunt contact opnemen met de gemeente via de website, social media, Whatsapp, telefoon, e-mail of post. Ook kunt u op afspraak langskomen aan de balie van het Klant Contact Centrum. Heeft u een vraag? Bekijk dan eerst de website. De informatie op de website wordt dagelijks geactualiseerd. Ook kunt u voor een groot aantal producten 24 uur per dag terecht op onze website. Uw lopende zaken bij de gemeente kunt u raadplegen via het Digitaal loket.

Is uw vraag desondanks niet beantwoord of heeft u nog andere vragen? Dan helpen de medewerkers van de gemeente u graag!

Servicenormen

Hier vindt u per kanaal de servicenormen die wij hanteren:

Telefoon

1. Als u de gemeente belt via het nummer 14 010, krijgt u binnen dertig seconden een medewerker aan de lijn.
2. De medewerker helpt u direct. Als het een moeilijk te beantwoorden vraag is, verbindt de medewerker u binnen veertig seconden met de juiste medewerker.
3. Is de betreffende medewerker afwezig? Dan kunt u een bericht achterlaten. De medewerker belt u binnen twee werkdagen terug.

Post

4. Wanneer u de gemeente een brief stuurt, krijgt u binnen vijf werkdagen een ontvangstbevestiging.
5. De gemeente beantwoordt uw brief binnen zes weken.

Balie

6. Voor een bezoek aan de balie van het Klant Contact Centrum kunt u via de website of telefonisch een afspraak maken. Uw wachttijd aan de balie is dan maximaal vijf minuten.

Als u meer privacy wilt, is een gesprek in een aparte ruimte mogelijk.

E-mail

7. Als u de gemeente een e-mail stuurt, krijgt u uiterlijk binnen vijf werkdagen inhoudelijk antwoord.

Op de meeste vragen krijgt u binnen een werkdag inhoudelijk antwoord. Is dit niet mogelijk, dan ontvangt u binnen uiterlijk twee werkdagen een voortgangsbericht, waarin staat dat uw vraag is doorgezonden naar een specialist. Deze specialist mailt binnen vijf werkdagen het inhoudelijke antwoord of, als dat niet mogelijk is, een bericht waarin staat wanneer het definitieve antwoord volgt.

Klachten

8. Klachten over bestuurlijk en ambtelijk optreden handelt de gemeente af binnen zes weken.
9. U krijgt de gelegenheid uw klacht persoonlijk toe te lichten.

Meldingen

10. Uw meldingen over gebreken in de buitenruimte handelt de gemeente af binnen drie werkdagen.

In geval van gevaar wordt binnen 24 uur actie ondernomen.
U kunt online uw melding doorgeven of de app BuitenBeter Opent in nieuw venster gebruiken. Ook kunt u telefonisch een melding doen via 14 010.

X
  1. Voor een correcte verwerking verzoeken wij je minimaal de velden voorzien van een * in te vullen.

Cookie Policy

Deze site gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke ervaring geven.
Strict noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn nodig om over de site te navigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Cookies van derden
Cookies gebruikt voor functionaliteiten van derden
Functionaliteitscookies
These cookies enhance the functionality of website by storing your preferences.
Prestatiecookies
These cookies help to improve the performance of the website, providing a better user experience.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
These cookies are used to tailor the advertising to each user.
Meer weten...