Door onderhoud kan deze dienst vanaf dinsdag 2 april 2024 tijdelijk niet met DigiD en/of eHerkenning worden aangevraagd. Indien u meer informatie wilt ontvangen over deze dienst of deze dienst wilt aanvragen, neem dan contact met ons op via het contactformulier. Geef in het contactformulier duidelijk aan wat u wilt aanvragen. Onze collega’s nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Onze excuses voor het ongemak.

Wij werken aan een leefbare binnenstad die aantrekkelijk is om te wonen, werken en bezoeken. Sinds een aantal jaar geldt de Leegstandsverordening Schiedam 2017Dit betekent dat eigenaren van een kantoor-, bedrijfs- of winkelruimte dat langer dan 6 maanden leeg staat, dit bij ons moet melden. Wij gaan dan met de eigenaar in gesprek om de mogelijkheden van het pand te bespreken.

Melden van leegstand

Wij vragen de eigenaar om de leegstand zo snel mogelijk bij ons te melden. Nadat we een melding hebben ontvangen, nodigen wij de eigenaar uit voor een gesprek.

Uitvoeringsprogramma

De Leegstandsverordening Schiedam 2017 komt voort uit het  uitvoeringsprogramma binnenstadKlik op de derde link om beide vastgestelde documenten in te zien (actualisatie uitvoeringsprogramma Binnenstad).

Heeft u vragen?

Neem dan gerust contact op met Jessica Hartman, accountmanager detailhandel.